תקופת מלחמת יום הכיפורים מ - אוקטובר 1973 עד ינואר 1974

תחילת המלחמה תופסת את הסיירת מפוצלת לכוחות פלוגתיים בגזרות שונות בסיני. משימתם הראשונה של לוחמי היחידה הייתה לנסות ולחלץ לוחמים מהמעוזים.

היחידה התמקמה באזור טסה בצמוד למפקדת אוגדת שרון, בהתארגנות של האוגדה לצליחה, הסיירת תוכננה להצטרף למבצע הצליחה כגדוד חי"ר. משימתה הייתה לנוע על ציר עכביש ולכבוש את מעוז מצמד.
בדרך למשימה נתקל הכוח במארב הזחל"מ הראשון נפגע והתפוצץ המ"פ אלי שגיא ושמונה לוחמים נהרגו.

במקביל לפעילות הסיירת הסדירה הוקם יש מאין כוח של וותיקי סיירת שקד שהתקבצו ממקומות שונים. אמציה חן (פצי) ודני רהב (וולף) הגיעו מפו"מ, הקימו את הכוח שהפך תוך כדי הלחימה ליחידת סיור הצמודה למפקדת האוגדה של שרון,
הכוח פעל נגד כוחות קומנדו גדולים שהונחתו במסוקים ממערב לטסה אחרי קרב קשה כוחות בקומנדו הושמדו
בדרך לצליחה כאשר גשר הגלילים נתקע הכוח בפיקודו של פצי מצא נתיב חלופי וניווט את גשר הגלילים לעבר התעלה. כוח פצי שנקרא רומאי בקשר המשיך לפעול במסגרת אוגדת שרון עד סוף המלחמה.

לאחר צליחת התעלה השתתפה הסיירת בכיבוש מתחם סרפאום והשתתפו בטיהור השטח במסגרת אוגדת שרון. ב- 22 אוק' הוכרזה הפסקת אש, היחידה התאחדה בשדה התעופה פאיד וככוח עתודה פיקודי
כבשה הסיירת את ג'בל עתקה במבצע מוסק.

ב- ינואר 1974 נחתמו הסכמי הפסקת האש היחידה ירדה לפעילות בראס סודר.
בלחימה זו יושמו כל מה שנלמד באימונים בפעילות המבצעית ארוכת השנים, בהתשה בסיורים, בפעילות ההתקפית ובעיקר ברוח הלחימה ביוזמה בדבקות במטרה בנחישות ובחתירה לניצחון.
במהלך כל המלחמה פיקד על הסיירת משה ספקטור ועל כוח רומאי פיקד אמציה חן (פצי).


סיירת שקד ראיון עם משה ספקטור מגד שקד במלחמת יום כיפור